Mijn 'happy place' in gevaar

Ik las net een open brief ondertekend door de Belgische festivals, boekers, artiestenmanagers, muziekclubs en culturele centra, gefaciliteerd door VI.BE. De brief heeft als titel 'Belgisch livecircuit bezorgd over voortbestaan'. Via deze link kunnen jullie de brief lezen: https://www.suikerrock.be/nieuws/open-brief-belgisch-livecircuit-bezorgd-over-voortbestaan
Ik werd even stil van de brief. Ik dacht al dat de coronacrisis voor economische problemen zou zorgen in de muzieksector, maar ik wist niet dat dit over miljarden euro's ging gaan. De muzieksector is bang om hier niet bovenop te geraken en dit maakt mij ook bang.
Als mensen mij vragen wat mijn 'happy place' is, antwoord ik altijd steevast: op een concert/festival.
Zo ging ik op 20 maart met mijn zus en mama naar Keulen reizen om mijn favoriete artieste Fletcher live te zien. Ik had er heel het jaar naar verlangd. Al voor de lockdown kwam het nieuws dat dit concert geannuleerd werd. Tranen sprongen in mijn ogen. Na het gevoel van verdriet kwam al snel het gevoel van begrip. Ik begrijp volledig dat concerten en festivals niet kunnen doorgaan tijdens deze crisis. Op een concert/festival sta je meestal al zwetend heel dicht bij elkaar, daar kan gewoon niet aan social distancing worden gedaan.
Nu dat Fletcher niet op tour kon gaan heeft ze haar fans getroost door een nieuw liedje uit te brengen. Het lied heet 'Forever' en ik vind het refrein wel passen bij deze lockdown. Het refrein gaat als volgt:
'Think I could love you forever and ever and ever and ever
But don't think we should be together, together, together, right now'
Heel veel geliefden, familie, vrienden,... mogen momenteel niet samen zijn maar dat betekent niet dat ze elkaar niet graag zien.
https://www.youtube.com/watch?v=jPe5iAE9qww (volledig liedje)

Ik hoop dat na deze lockdown concertzalen gewoon weer open kunnen gaan en in de zomer van 2021 festivals weer kunnen knallen.

Bronnen:

Fletcher. (2020, maart 13). Forever. Opgehaald van https://fletcher.lnk.to/Forever
VI.BE. (2020, april 10). Suikerrock. Opgehaald van https://www.suikerrock.be/nieuws/open-brief-belgisch-livecircuit-bezorgd-over-voortbestaan


Reacties

  1. Hey Maud

    Ik begrijp dat je het moeilijk heb met afschaffen van concerten / festivals.
    Maar onthoud zeker als we ons houden aan de maatregelen, dat we volgend jaar een dubbel zo groot feest zullen hebben !

    Ik ga zeker eens luisteren naar Fletcher en bedankt voor deze muzikale tip !

    Groetjes Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts